Comunicado contra la violencia en Acampadabcn

Una minoría anónima ha repartido panfletos promoviendo la acción violenta y, desde aquí, acampadabcn nos desvinculamos de este tipo de acción, ya que, ni lo consentimos ni lo toleramos, SOMOS MOVIMIENTO PACÍFICO

RESISTIR

98 responses to “Comunicado contra la violencia en Acampadabcn

  1. hoy habia un taller de como ejercer RESISTENCIA PACIFICA en caso de desalojo o intento de desalojo. PODRIAN DIFUNDIR SU CONTENIDO? Asi TODOS tendremos esta información IMPORTANTE ; ) GRACIAS!

    Y por otro lado NADIE nos podra tachar de movimiento violento! ; )
    x

  2. S’ha de ser curt per no veure que a hòsties ens guanyen ells i nosaltres perdem la raó,,,

  3. Me gustaría saber realmente a que movimiento pertenecía esa gente. Con esas ideas estaba claro que no querían aportar nada positivo…

  4. No perdeu la calma, això era d’esperar…recorda Jaume que aquest “ells” també som nosaltres…hem de ser tots, no podem excloure ningú!

    Força amics

  5. policia secreta. la plaça n’està plena.

  6. Hola!

    Muchas veces la violencia que se ejerce en las manifestaciones es comenzada por los policias en secreto que se hacen pasar por “manifestantes”, para que los que son “faciles de convencer” (ilusios) los siguen y se animan para generar la violencia que ellos quieren ya que para el estado nunca es favorable una manifestación que no promueven ellos.

    Saludos y por favor… QUE ESTE DOMINGO CONSIGAMOS EL CAMBIO!

  7. TU CONFORMISMO ES SU PODER---INDIGNATE-REBELATE

    Esto puede ser provocadores DE INFILTRADOS para INTENTAR reventar el acto de la movilizacion popular,
    NADIE ALLI ESTA por la violencia SINO TODO LO CONTRARIO los que hayais estado lo habreis visto

    La extremaderecha en sus televisiones de Intereconomia, La 10, Veo7 y 13tv, estan haciendo un despliege total toda la semana en directo en plaza del sol Madrid y Barcelona durante dias, manipulando los actos llamando lo de siempre vagos, rastas, antisistema, que si parece las barranquillas (el supermercado de la droga en madrid),que si son del psoe contra Esperanza Aguirre falso manipulando y lo saben , que si son SOVIETS, la union sovietica, cesar vidal de Intereconomia publicado relacionando con ETA, todo eso dirigido a su sector de su electorado de extremaderecha, los cafres violentos la carcundia reaccionaria retrograda del fascimo español que les aleccionan se creen lo que les digan, desde arriba…

    Y con todo estas provocaciones de las tv de extremaderecha es posible que lleguen a radicalizar a su gente y los radicales grupos de fachas y Nazis, como skins antes o de los partidos nazis existentes DN, Democracia Nacional, etc que han intervenido en llamadas a esos programas he visto,
    es posible que como ven que la policia no los desaloja y la espe aguirre tiene alli su despacho, pues inciten a los radicales de la extremaderecha a provocar, reventar los actos con violencia infiltrandose,
    Este acto DE MANIFESTACION PACIFICA CONJUNTA EXPRESION POPULAR DEL PUEBLO que no gusta a la DERECHA QUE LES GUSTAN LAS JERARQUIAS Y SI ES CON MILITARES MEJOR, COMO CON FRANCO.

    Es posible que ante tanta amalgama de gente este fin de semana entren a la plaza gentes de todo tipo, mirones curiosos y que se acerque incluso de extremaderecha a reventarlo con provocaciones y violencia.

    QUE NADA TIENEN QUE VER CON LA ACAMPADA Y INTENTER PROVOCAR LA VIOLENCIA, LA PROVOCACION NADA NUEVO LO HAN HECHO SIEMPRE LOS ULTRAS DE LA EXTREMADERECHA YA SEAN LOS SKINS, LOS FALANGISTAS, ETC..

    EN TV3 HAN DICHO QUE LA ACAMPADA CONVOCABA A QUE LA GENTE LLEVARA FLORES PARA DARSELAS A LOS POLICIAS POR SI VENIAN HOY O MAÑANA, ESTA TODO DICHO..

    SI PASA ALGO SON INFILTRADOS DE LA EXTREMADERECHA ALENTADOS TODA LA SEMANA POR SUS TELEVISIONES PRIVADAS PRO-PP.

  8. Armémonos de paciencia porque es evidente que no va a ser fácil. Sin miedo, adelante y sí, este DOMINGO un CAMBIO!

  9. I el català on queda en aquesta acampada? No oblidem la llengua pròpia dels catalans.

    • Queda on el poses tu i la gent que hi vaja. Realment fa molta pena que gent comence les seues intervencions dient “hablaré en castellano porque así lo entiende todo el mundo”. Quina colonització mental que es porten alguns…

    • Perdona Carles….
      Si el moviment és sense banderes, és sense aquests comentaris que no afavoreixen res!! en primer lloc abans que res som èssers humans i els nostres drets els estem perdent amb aquest sistema. Hem d’estar units tots, blancs, negres, alts, baixos…. ara mateix som esclaus de politics i sistema!!! deixem les identificacions de costat, i si per mi fós…per sempre mai! som tots el mateix, perteneixem a la terra i tots respirem del mateix cel! SOMOS SERES LIBRES

      • lola: per a mi poder parlar en la meva llengua també em suposa un dret bàsic d’expressió.
        És molt trist que aquells que exigeixen drets per a tots són els primers que ignoren i menyspreen els drets de minories lingüístiques i identitàries…

      • També som esclaus d’Espanya. Tant fa si parles català, castellà, àrab, xinés o urdú. Tant fa si ets negre, blanc, alt, baix, dona, home, hippie, progre, fatxa o el que siga. Si vius a Catalunya, Espanya et menysprea i et furta 3000 euros anuals per “solidaritat” amb Espanya.

  10. Ens estem manifestant perque se’ns vulneren els drets humans bàsics, deixo el text aqui, distribuiu-lo si us plau:
    gracies i una abraçada
    Estamos indignados porque:
    – Cada vez de manera más preocupante y continua se están vulnerando los derechos humanos básicos que recoge la “Declaración Universal de Derechos Humanos” y que nuestra legislación nacional dice defender, en especial, se vulneran gravemente en nuestro país los siguientes derechos humanos básicos, entre otros:
    Artículo 4.
    • Nadie estará sometido a esclavitud ni a servidumbre, la esclavitud y la trata de esclavos están prohibidas en todas sus formas.
    (Aunque se les llame hoy con otro nombre)
    Artículo 22.
    • Toda persona, como miembro de la sociedad, tiene derecho a la seguridad social, y a obtener, mediante el esfuerzo nacional y la cooperación internacional, habida cuenta de la organización y los recursos de cada Estado, la satisfacción de los derechos económicos, sociales y culturales, indispensables a su dignidad y al libre desarrollo de su personalidad.
    Artículo 23.
    • 1. Toda persona tiene derecho al trabajo, a la libre elección de su trabajo, a condiciones equitativas y satisfactorias de trabajo y a la protección contra el desempleo.
    • 2. Toda persona tiene derecho, sin discriminación alguna, a igual salario por trabajo igual.
    • 3. Toda persona que trabaja tiene derecho a una remuneración equitativa y satisfactoria, que le asegure, así como a su familia, una existencia conforme a la dignidad humana y que será completada, en caso necesario, por cualesquiera otros medios de protección social.
    Artículo 24.
    • Toda persona tiene derecho al descanso, al disfrute del tiempo libre, a una limitación razonable de la duración del trabajo y a vacaciones periódicas pagadas.
    Artículo 25.
    • 1. Toda persona tiene derecho a un nivel de vida adecuado que le asegure, así como a su familia, la salud y el bienestar, y en especial la alimentación, el vestido, la vivienda, la asistencia médica y los servicios sociales necesarios; tiene asimismo derecho a los seguros en caso de desempleo, enfermedad, invalidez, viudez, vejez u otros casos de pérdida de sus medios de subsistencia por circunstancias independientes de su voluntad.
    • 2. La maternidad y la infancia tienen derecho a cuidados y asistencia especiales. Todos los niños, nacidos de matrimonio o fuera de matrimonio, tienen derecho a igual protección social.

    Dado que el actual nivel de desarrollo científico y tecnológico que ha alcanzado la humanidad hace perfectamente posible garantizar todos y cada uno de los derechos de la declaración universal para cada uno de los miembros de la familia humana,

    Exigimos que:
    – Los gobiernos y los poderes públicos que cumplan con su deber y legislen y tomen inmediatamente las medidas necesarias y efectivas para que los ciudadanos puedan ejercer todos los derechos humanos básicos que hoy se están vulnerando gravemente.
    – Y que, de acuerdo con el artículo:
    Artículo 29.
    • 1. Toda persona tiene deberes respecto a la comunidad, puesto que sólo en ella puede desarrollar libre y plenamente su personalidad.
    • 2. En el ejercicio de sus derechos y en el disfrute de sus libertades, toda persona estará solamente sujeta a las limitaciones establecidas por la ley con el único fin de asegurar el reconocimiento y el respeto de los derechos y libertades de los demás, y de satisfacer las justas exigencias de la moral, del orden público y del bienestar general en una sociedad democrática.
    • 3. Estos derechos y libertades no podrán, en ningún caso, ser ejercidos en oposición a los propósitos y principios de las Naciones Unidas.

    Se regule adecuadamente el ejercicio del derecho que recoge el artículo:
    Artículo 17.
    • 1. Toda persona tiene derecho a la propiedad, individual y colectivamente.
    • 2. Nadie será privado arbitrariamente de su propiedad.

    Para evitar que sea ejercido, como lo es actualmente, de manera abusiva, insostenible e irresponsable por unos pocos a costa de privar o limitar gravemente los derechos del resto de la humanidad presente y futura.

  11. Ara que fareu, ens explicareu una peli de por?

  12. Ni un pas endarrere per culpa dels violents. S’ha fet massa bona feina fins ara perquè quatre desgraciats ho llencin tot per la borda. Un mon més just i igualitari mai pot ser defensat des de la intolerància que representa la violència. Ja s’ha acabat la complicitat amb tots aquests impresentables. Que els violents es quedin a casa!! Que Tampoc ens representen!!!

    • TU CONFORMISMO ES SU PODER---INDIGNATE-REBELATE

      No caigas en el facil discurso de la división entre nosotros, LOS VIOLENTOS SON INFILTRADOS DE AFUERA NO DE DENTRO No seais ingenuos, que algunos sois muy jovenes mucho universitarios.

      Los violentos como es sabido a veces es policia con pasamontañas disfrazados de antisistema hay fotos en cada mani…,
      Que se infiltran en las manifestaciones cuando cobran Fuerza las reivindicaciones y va ganando la gente y no los poderes facticos de arriba, lo incitan los gobiernos en todos los paises, mucho en americalatina, pasado siempre, PARA APLICAR LA REPRESION y para desacreditar el movimiento de lucha entre sus filas , ante un hecho violento aparecido no se sabe como..,

      y asi dividir a la gente y pierda fuerza y apoyos, ese es su trampa engaño, como paso en la barcelona en 1980 con el Caso Scala (video caso en youtube) y el RENACIMIENTO DE LA CNT cobraba fuerza significativa, y infiltrados de la policia y extremaderecha provocaron un incendio con muertos, para echar a la culpa de la CNT cuando con el tiempo SE SUPO QUE FUE UN INFILTRADO DE LA POLICIA DE EXTREMADERECHA NO LA CNT, inducido por el poder politico de turno para quitar poder y fuerza al sindicalismo combativo QUE HA REPRESENTADO SIEMPRE LA CNT DANDO LA CARA POR EL TRABAJADOR que en aquellos años de la transicion no interesaba a los posfranquistas,

      y se hizo lo que hay y los hechos tenemos hoy en dia que hacer estas concentraciones ciudadanas porque no loa hacen los sindicatos, un sindicalismo amarillo paniaguado, pesebrero, subencionado, sumiso, vendido, sindicalismo vertical, como el que tenemos ahora y donde nos ha llevado, que la gente por si sola protesta por tanto abusos y recortes, el Toxo y Mendez firmando todos los recortes neoliberales que impulsa Zpp y la patronal…..

      A ver si veis el bosque no solo el arbol, y no os dejeis engañar tan facilmente por el poder politico-economico, y los provocadores y medias mentiras que digan

      SI HAY VIOLENTOS SON GENTE DE FUERA NO LOS QUE HAN ESTADO DENTRO EN LA ASAMBLEA TODA LA SEMANA, UNION DE LUCHA.

      QUE VIVA LA LUCHA DE LA CLASE OBRERA!

    • A mi los pacifistas tampoco me representan… es un absurdo, detecto en el lenguaje pacifista una violencia incrustada que permite el aislamiento y posterior machaque (asilamiento-tortura)de la gente que lucha. Es la misma forma de hablar que tiene la democracia que criticamos cuando habla de nosotros que para ellos somos los violentos. Creo que todos tenemos claro que si no cargan no habrá violencia. Pues somo gente de paz, y la guerra que nos gusta es la de globos de agua y harina.

  13. ORGANITZADORS… Demaneu que la gent penji de cada balconada de casa seva un drap de color blanc (tothom en te un) en senyal de recolsament a la protesta.

    Força amics

  14. A veure, a l’acampada s’ha hi ha l’acord de mínims de utilitzar com a estrategia eines no-violentes. Això no vol dir que tothom que està participant a l’acampada siguem pacifistes, i en un espai de debat es pot debatir TOT, també si les estrategies no-violentes són les més adequades SEMPRE, perque si no passarem a ser uns dogmàtics i uns autoritaris. apa salut!!

  15. A LO LARGO DE LA HISTORIA EL PODER SIEMPRE QUE HA TEMIDO LAS MOVILIZACIONES POPULARES CONSCIENTES HA INTENTADO (Y MUCHAS VECES CONSEGUIDO), MANIPULAR O INFILTRAR A SUS MERCENARIOS.A GRAN ESCALA : EEUU Y SUS SECUACES INVADIENDO Y MASACRANDO IRAK, A PEQUEÑA ESCALA: AQUI EN LOS AÑOS DE LA TRANSICION, PISTOLEROS DE LA TRIPLE A MATANDO A GENTE EN LAS MANIS PROAMNISTIA, O EL CASO “SCALA”…
    HAY QUE ESTAR PREPARADOS PARA NEUTRALIZAR ESA POSIBLE MANIPULACION, REAFIRMANDONOS SIEMPRE EN QUE SOMOS UN MOVIMIENTO PACIFICO.
    SALUT

  16. En aquest moments, la resistencia pacifica es el que ens dona força i coherencia.
    Endevant.

  17. soy una sra. de 62 años y desde luego estas acampadas son de lo mas pacifica s y necesario que todas las ciudades se alzen para reconocer que los gobiernos no estan haciendo nada para paliar esta terrible crisis ,trabajo sobre todo para los jovenes .ADELANTE que sepa el mundo que nos damos cuenta de lo terrible de la situación

  18. Yo no me dejare pegar… Estoy de acuerdo que tal como están las cosas hay peligro de que se utilicen infiltrados para provocar las cargas. Pero si estoy allí ayudando yo no pienso dejarme pegar, me defenderé. Es una brutalidad enorme que siempre que aparece la violencia de los pobres se le tache de fascista y para policial… sed mas inteligentes, controlar la situación contra las provocaciones si, pedir que la gente se deje partir la cara o responda las agresiones no.

  19. errata.
    ono responda a las agresiones no

  20. POWER TO THE PEOPLE-PODER AL PUEBLO

    Intereconomia no tiene vergüenza!!!
    **Entrevista montada para desacreditar la movilización en Barcelona

    ¿Alguien con dos dedos de frente puede creer que este muchacho está durmiendo en la calle?

    No solamente la pinta que lleva (al menos podía haberse quitado el jersey al “estilo Aznar” de los hombros) sino lo que dice.

    Y son los propios manifestantes los que denuncian que la entrevista es un montaje.

    Intereconomia, cadena ultra-católica fascista de extrema derecha se ha cuidado mucho de quitar el cubilete del micrófono para que no se vea el logo de la cadena.

    Saben que en una manifestación pacífica no son bien recibidos, por eso no pueden ir a cara descubierta, lo que ellos hacen es hacen terrorismo informativo y la gente lo reconoce como tal.

    Esto no es periodismo, es un claro engaño a la población.

    No alcanzan ni a la indecencia de manipular una entrevista, directamente se la inventan.

    http://www.kaosenlared.net/noticia/intereconomia-no-tiene-vergenza

  21. Ponéis el ejemplo de la plaza Tahir, hasta conseguir la gente de Egipto llegar a dicha plaza las luchas fueron muy violentas, con muchos muertos y la gente llego a armarse. Pero estoy de acuerdo con vosotros que hay que evitar la violencia, pero también hay que plantearse la autodefensa seriamente, sino las consecuencias pueden ser graves a nivel humano, un ataque puede acarrear graves cosas si no se esta preparado.

    • Estoy de acuerdo. Una comisión de seguridad debería encargarse de tener bajo control las salidas de tono, desde el personaje embalentonado con actitud violenta hasta los posibles grupos medioorganizados que puedan intentar desestabilizar. En una concentración con tanta gente nunca está demás que además de ejercer todos nuestro sentido común y autocontrolarnos los unos a los otros, haya gente determinada asignada de responsabilizarse de prevenir, evitar o subsanar posibles altercados y organizar/guiar al resto de la gente frente a los mismos. Además, esto será especialmente importante mañana, ya que las fuerzas de “seguridad” se agarran a un clavo ardiendo a la hora de buscar excusas para desalojar, dispersar..

    • clarifico, yo con compañeros no me enfrento. Lo que esta claro si la policia carga o los de paisano intervienen hay que estar para neutralizar y responder. Dudo mucho que alguien quiera romper aunque sea critico quiera romper la acampada, otra cosa es si cargan o desalojan, a partir de ahí cada uno sabe lo que tiene que hacer. Mi opinión no es quedarse sentado ni correr, mantener el espacio, de pie y mirandoles a la cara, pero como padre de familia con limitaciones de tiempo, los que esteis ya veréis, pero no podéis acusar en el momento de que se lía a los que piensan en respuestas diferentes a las vuestras de fascistas…. y si no habiais pensado en la autodefensa pues imaginad lo que puede pasar esta noche… recordad los grupos de policías encapuchados del primero de mayo actuando clandestinamente por los alrededores conjuntamente con los neonazis dando palizas por el centro puede ser una posibilidad.

  22. POWER TO THE PEOPLE-PODER AL PUEBLO

    VIDEO INTERECONOMIA -FALSA ENTREVISTA
    A UN PIJO DEL PP BORJAMARI CON CHALECO A LOS HOMBRES ESTILO PEPERO, CATOLICO

  23. POWER TO THE PEOPLE-PODER AL PUEBLO

    Al web acampadabcn.wordpress.com podem llegir un “Comunicado contra la violencia en Acampadabcn”:

    “Una minoría anónima ha repartido panfletos promoviendo la acción violenta y, desde aquí, acampadabcn nos desvinculamos de este tipo de acción, ya que, ni lo consentimos ni lo toleramos, SOMOS MOVIMIENTO PACÍFICO”

    Ja Junta Electoral Central ha pres una decisió arriscada, i per l’Estat ara és molt important legitimar el desallotjament de les places on s’hi concentra la gent.

    Per no provocar una massiva resposta de rebuig, l’Estat ha d’escenificar un procés lògic a la premsa tradicional, és a dir: “uhm, una protesta… semblava simpàtica però ara és destructiva… que no es queixin si no se’ls havia avisat.”

    El procés lògic que l’Estat escenificarà per la TV és que en passa alguna de grossa, s’escampa la violència i per tant es perd tota raó de protesta. Amb això difonen una repressió legítima; cal netejar els carrers perquè són bruts de protestants vàndals.

    Cal tenir videos del vandalisme i, per poder comptar amb aquest material mentre s’explica la dissolució dels manifestants, es pot:

    1. Comptar que la pròpia protesta ja compta amb brètols que van per lliure.

    2. Difondre entre els manifestants el missatge de què la protesta és aburrida, i no se li està fent cap mal a l’oposició (el capitalisme, l’estat). Amb això aconseguir que s’apuntin els brètols.

    3. Pagar brètols (estil cas Scala)

    4. Introduir brètols policials, vaja els infiltrats encaputxats de costum.

    La primera opció està quasi descartada, perquè la gent sembla estar-se mentalitzant contra la violència. La segona opció deu estar en procés, que si no funciona ja, porta a les opcions 3 i 4.

    Tots aquests dies els gossos de policia s’han estat escalfant dins la gàbia, i aquests també necessiten desfogar-se, que el 15M no va ser res.

    Fins aquí l’anàlisi. A partir d’aquí un consell almenys: que ningú es deixi la càmera a casa, que tothom ho fotografii tot, i que les fotos es vegin a tots els webs alternatius.

    • en el caso Scala habla con mas propiedad solo hubo un infliltrado, el resto eran compañeros… que no estaban a sueldo de nadie, incluso mucho del dinero de algunas de sus movidas iban para apoyar al movimiento y pagaron la acción del infiltrado que desapareció del mapa. Siempre acusando con lo mismo y mientras claudicabais se llenaban la cárceles de autónomos, libertarios, gente del PCEi etc mientras los llamabais mercenarios fascistas y se votaba lo que os echaban… Mas abajo te responden precisamente que el panfleto no ha sido elaborado por un provocador si no un acampado… Pienso que hay que ser cuidadoso con las acusaciones. Desde luego que les gustaría un escusa para eliminar el problema de raíz, pero antes de hablar hay que informarse y no politiquear,

  24. Seria maco que només acabessin estomacan-se policies d’uniforme contra policies infiltrats.
    Jo no soc pacifista pero em de ser llestos per saber en cada moment quina es la millor estrategia. Com van les coses no s’ha de reaccionar a cap provocació i intentar que ningú reaccioni a cap provocació.
    La diferencia entre aquesta i altres vegades es que per una vegada anem guanyant, tenim la paella pel manec.
    Resistencia pacífica.

  25. POWER TO THE PEOPLE-PODER AL PUEBLO

    Avui divendres a les 19, dissabte i diumenge a les 17h hi ha concentracions a l’ambaixada espanyola d’Atenes.

  26. POWER TO THE PEOPLE-PODER AL PUEBLO

    Conferencia sobre creación de cooperativas en la Plaza Tahrir de Barcelona a cargo del ICEA

    El sábado 21 de mayo a las 12:00 del mediodía, el ICEA, junto con COOP57 realizarán una conferencia-taller sobre la creación de cooperativas. La misma se realizará en la plaza Tahrir, una de las diferentes localizaciones en que se ha dividido plaza Catalunya a raíz de la acampada popular en Barcelona. La misma versará, para el caso del ICEA sobre el Plan de Viabilidad Económico para la creación de cooperativas autogestionadas.

    http://iceautogestion.org/

  27. recanvi (78) | CATALUNYA, URNES I ACAMPADA |

    III – INTEL•LIGÈNCIA, SENY I SENTIT COMÚ (DE COMUNITAT, DE PAÍS) PER PART DE TOTS ELS SECTORS IMPLICATS |

    Ens conforta la informació que acabem de trobar al 3CAT24.cat (‘El govern català farà respectar la llei però deixa entreveure que no desallotjaran per la força si no hi ha incidents’), de la qual acompanyem l’enllaç: http://www.3cat24.cat/noticia/1208346/po… . |

    1. Celebrem l’opció de l’Acampada Barcelona de recórrer a l’empara constitucional i mantenir, per tant, la seva posició no-il•legal, cívica i pacífica. |

    2. Aplaudim la intenció expressada pel conseller d’Interior, Felip Puig, i el portaveu del govern, Francesc Homs, en el sentit que la Generalitat ‘deixa entreveure que no desallotjaran per la força si no hi ha incidents. De fet, segons Interior, els agents només actuarien si hi ha desordres públics o apareixen pancartes a favor o en contra d’algun partit polític”. |

    3. Coincidim amb els ‘sindicats policials’, que consideren que ‘desallotjar les concentracions seria un error’. |

    4. Per Televisió de Catalunya (TVC) hem presenciat la roda de premsa del vicepresident primer del govern central i ministre d’Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, que també s’ha referit a la “oportunitat, congruència i proporcionalitat” en l’actitud de les policies espanyoles. Les preguntes dels periodistes qüestionant si no desallotjar les acampades implicaria un incompliment de la llei ens han inspirat la reflexió que aportem en el punt final número 5 per si pot ser útil tant al govern de la Generalitat com a l’executiu central davant de possibles crítiques. |

    5. La decisió de la Generalitat de no desallotjar la plaça de Catalunya perd tota ombra d’il•legalitat en virtut de l’interès superior constitucional de garantir el dret fonamental a la llibertat ideològica de l’article 16 CE, dret que es pot interpretar que exerceixen les persones que de manera cívica i pacífica (i respectant la convocatòria electoral del diumenge 22 de maig) poguessin ser presents a la plaça a partir de les 00.00 h del dissabte 21. |
    En aquest mateix sentit convé recordar l’article 3 del Codi Civil, que estableix: “1. Les normes s’interpretaran segons el sentit propi de les seves paraules, en relació amb el seu context, els antecedents històrics i legislatius, i LA REALITAT SOCIAL DEL TEMPS EN QUÈ HAN DE SER APLICADES, ATENENT FONAMENTALMENT A L’ESPERIT I FINALITAT D’AQUELLES. 2. L’EQUITAT S’HAURÀ DE PONDERAR EN L’APLICACIÓ DE LES NORMES, si bé les resolucions dels Tribunals només podran descansar de manera exclusiva en l’equitat quan la llei expressament ho permeti.” |

    Jaumetria

  28. POWER TO THE PEOPLE-PODER AL PUEBLO

    Com ja sabeu estem també cobrint tot el que passa a l’Acampada BCN i podeu anar veient els vídeos a http://www.latele.cat .

  29. POWER TO THE PEOPLE-PODER AL PUEBLO

    Dos empresas vinculadas a CiU y PP, detrás de la primera privatización en la sanidad catalana

    Notícia treta de Kaosenlared: http://www.kaosenlared.net/noticia/dos-empresas-vinculadas-ciu-pp-detras

    La noticia fue muy comentada en el Congreso Nacional de Radiólogos de Catalunya, que se celebró el pasado fin de semana en Lleida…

  30. POWER TO THE PEOPLE-PODER AL PUEBLO

    Informació important sobre possibles desallotjaments de la plaça
    Publicat el De maig 20, 2011 per admin @ admin
    1) Sobre cartells polítics i electoralísticas: Es procedeix a la retirada dels cartells que demanen el vot per a qualsevol opció política.

    2) En cas que la policia s’asseurà Intervenció a la plaça. És el nostre deure mostrar el DNI i el nostre dret demanar el número de placa de l’agent de manera educada. IMPORTANT: Una vegada asseguts a terra la plaça disposa del LEGAL TEAM identificats amb armilles reflectants que actuaran com a mediadors entre la plaça i la policia. (el LEGAL TEAM és una comissió de defensa pertanyent a l’escola d’advocats)

    3) Ens autodefinits com una trobada.

    4) En el cas d’arrest MAI declarar a comissaria. Us posem a la vostra disposició el telèfon del LEGAL TEAM una que us ajudi jurídicament.
    Apunta este TELÈFON EN UN LLOC VISIBLE 689819905

    http://acampadabcn.org/ca/noticias/informacion-importante-sobre-posibles-desalojos-de-la-plaza/

  31. Carta de una feminista en Sol

    Todas estamos envueltas en esta flipada revolucionaria contra el mamoneo del sistema politico, en diferentes partes del estado. Ahí estamos, apoyando y aportando!!! pero cómo no, el feminismo es demasiado cañero para tanto macho sea del sistema o antisistema que sea……

    Nuestro apoyo desde aquí a todas las que estaís en sol…..

    “Lo de ayer en Sol fue durísimo!! tras toda la tarde de currar una preciosa pancarta con el lema “la revolución será feminista” y varias chicas compas del movimiento subirse al andamio del edificio de Sol que tiene ese maldito anuncio de Loreal a tamaño enorme, las que estábamos abajo apoyando la acción, al ppio oímos aplausos y apoyo pero al momento no dimos crédito cuando algunos (cada vez más) empezaron a gritar: ¡la revolución es de todos, quitarla fuera fuera!! intentábamos explicar y darles fuerza a las compas desde abajo pero un machirulo que estaba arriba en un andamio intermedio, tiró de una de las pancartas, la que ponía “feminista” y la rajó en dos tirando una parte al suelo y luego saludando en plan torero a la plaza lleno de orgullo y poder machista mientras mucha gente le coreaba!! y vitoreaba! cuando bajó fuimos a por él y le pusimos a caldo en plan “ignorante” y machista! y el tío decía machismo=feminismo y argumentaba “¿no queréis igualdad?”, muchas de nosotras estábamos cabreadas y gritándole, con mucha rabia e indignación!! y la gente nos intentaba tranquilizar con argumentos increíbles como no pasa nada o es verdad que esta lucha es de todos… ¿de todos? y ¿de todas también? y si hubiera sido una pancarta con el lema la revolución será antiracista, habrían tirado de ella? y el respeto? por que hay pancartas en la pza que a nosotras nos duele el alma y a pesar de ello no las arrancamos sino que hacemos “pedagogia” con otros mensajes…

    Fue horrible, no puedo entender y se que todavía nos queda mucho para transformar y sé que en toda revolución la lucha feminista y de las mujeres es la última o ni siquiera llega a ser… lo sé, no me he caído de un guindo… pero quizá fui inocente y no pensaba que en esa pza fuera a pasarnos algo así, les da miedo el feminismo, lo rechazan, como parte del patriarcado que son… buff qué cabreo y qué tristeza. Qué democracia se está buscando si se agrede una forma de pensar pacífica y transformadora??

    Tras el incidente nos reunimos en asamblea las compas, estábamos muchas! y decidimos denunciar esta agresión en la asamblea general de sta mañana a las 12h. A ver qué ha pasado, ya os contaremos. Hoy a las 17h. tenemos asamblea feminista y esta noche hay intención de quedarnos a dormir muchas, aunque a mi esta acampada me ha decepcionado mucho… pero decidiremos entre todas cómo continuar, si volver a colgar la pancarta, si hacer incidencia en las distintas comisiones, por lo pronto esta mañana iban a volver a entregar nuestras propuestas trabajadas ayer…

    Los malditos de Siglo XXi no han dudado de sacar la noticia rápidamente… fascistoides…
    http://www.diariosigloxxi.com/texto-ep/mostrar/20110520002925/15m-gritos-mayoritarios-de-fuera-fuera-en-sol-al-colocar-una-gran-pancarta-con-el-lema-la-revolucion-sera-feminista

    nos vemos… y por ahora a continuar hasta que veamos que merece la pena y que hay espacio para los feminismos…

    Rocío”

    • Animos Rocío!
      Y si escribis “la revolución será tambien feminista”, no seria mejor comprendido el mensaje? (a veces una palabra ayuda a destensar las ideas)
      Hoy nos enfrentamos a valores como la prepotencia, individualismo, egoismo, violencia, fuerza, dominación… más arraigados al espíritu masculino y que siguen sosteniendo el machismo.
      En los tiempos nuevos que vienen, los valores femeninos (los puros, naturales) son los catalizadores que hay que cuidar y activar para sostener la revolución. Las hembras debeis dirigir la revolución porque los machos hemos errado en siglos: hemos jodido el planeta, aniquilado la naturaleza, assessinado hermanos, peleado, odiado a vecinos… no podemos seguir así.
      Por favor abstenganse de mandar las mujeres de valores masculinos, no teneis que perseguir el ser iguales que nosotros, sois mejores, nomás teneis que ser vosotras mismas y coger las riendas, manifestaos y perseverad. Si algun machito os reprime, regaladle una flor, un beso o una sonrisa, y le pedis que ayude a colocar la pancarta. Echad morro y sed valientes y no habrá cojones que os quiten del medio.
      Los hombres os necesitamos y deseamos ayudar para revolucionar el mundo.
      Ánimo a todas! No os desanimeis!
      COLGAD LA PANCARTA!!

    • Quiero que sepais que en Valencia nos hemos enterado de lo que os pasó con la pancarta y que nos ha llegado vuestra indignación y tristeza.

      Ayer planteamos un debate sobre género (que para nuestra sorpresa estuvo lleno de gente participando y escuchando) en el que uno de los puntos propuestos fue precisamente el de vuestra pancarta. Fue uno de los puntos que se quedó en el tintero para hoy, que le debate continúa a las 17h. de la tarde.

      Que sepais que desde aquí hay peña que os apoya, y que os está visibilizando para que lo que ha pasado no se olvide sino que tenga repercusión.

      Está claro que no hay información sobre feminismo y mucha gente malinterpreta el término por pura ignorancia, pero es ahí donde tenemos que estar es ahí donde está nuestro sitio para difundir lo que es, lo que somos.

      Es el momento de salir de los ambientes donde siempre hablamos de estos temas y darnos en toda la cara con la realidad, pero que sea un golpe contructivo y que nos anime a informar y transformar. Para que cada vez seamos mas.

      Desde aquí todo nuestro apoyo y ánimo, a nosotras también nos ha indignado y entristecido, pero desde la tristeza y la indignación nos ha surgido una fuerza brutal para seguir más que nunca en esta lucha y para sentirnos más que nunca feministas.

      Un abrazo, de los de verdad.

  32. Entusiasmada perquè estem fent història. Els indignats fen història, què s’haviem pensat? que estariem sempre aguantant???? Junta electoral=carcas encarcarats.

  33. POWER TO THE PEOPLE-PODER AL PUEBLO

    LOS ULTRAS DE INTERECONOMIA ENRIQUE DE DIEGO VAN A LA PLAZA DEL SOL..

    La policía frena el intento del partido ‘Regeneración’ de entrar en SolPretendían entregar un manifiesto a los acampados.

    http://www.publico.es/espana/377472/la-policia-frena-el-intento-del-partido-regeneracion-de-entrar-en-sol-elecciones2011

  34. Fá 3 dies que vaig a P. Catalunya. Mai he vist tanta solidaritat , bon rotllo. Sempre hi ha qui vol merdé. No ens deixem conduir precisament per el que algunes organitzacions voldrian
    Som gent pacifica , indignada , pero de No Violencia fem la nostre raó
    Endevant
    SOC CUITADA , no nomes un vot

  35. No ha sido ningún infiltrado ha sido una persona que lleva tres días ayudando en las comisiones que soy yo y no es un panfleto violento…se nota que nadie lo ha leído nadie…!! pero aquí va para que todos podáis opinar lo violento que es

    DEFENSA ESTATICA A LAS CARGAS POLICIALES

    Una carga policial no es un juego y tienes que saber a que te enfrentas, decide tu lugar con mas o menos riesgo y mantente firme. No vamos a ser violentos pero mantenerte en tu lugar va a poner nerviosos a los polis y eso puede producir situaciones complicadas, pero si no mantenemos unidos y coordinados las cosas pueden funcionar

    lanzadores-riesgo mínimo
    cuadrado-riesgo moderado
    grupo de apoyo-riesgo medio

    Cuadrados de resistencia

    La organización de la defensa tendrá su apoyo básico en los “cuadrados de resistencia” que serán mantenidos por personas sentadas o agarradas entre ellas,tomando una actitud totalmente pasiva y formando tres lineas de profundidad y un centro con personas que tendrán huevos,globos de pintura y que lanzaran a todo policía que se acerque .Los cuadrados usaran cada uno un color diferente y cada persona recibirá una tarjeta con su color posición de linea y punto cardinal osea fnac,corteingles,cajamadrid y rambla. Cada unos de los cuadrados tendrá un responsable que organizara su cuadrado y que estará en contacto con el coordinador global que desde una visión mas amplia gestionara el abandono o no de los cuadrados,los cuadrados no se podrán abandonar si no se rompe su estructura o lo el coordinador global o responsable del cuadrado,cada uno es responsable individual de aguantar la posición. Si un “cuadrado” se abandona las personas podrán realizar un nuevo cuadrado mas atrás o realiza tareas de apoyo.

    Grupos de contacto

    Por otra parte habrá un grupo de apoyo de gente fuerte que desde fuera de los cuadrados esperara la señal para actuar en apoyo de los cuadrados si se es demandado su función, sera mas de contacto ya que tendrá que romper las lineas de formación y carga de la policía contactando por los lados o llamando su atención e increpándoles en caso de ruptura de varios cuadrados,tendrán que ir bien protegidos si no quieren recibir

    Lanzadores

    A parte de esto tendremos lanzadores que dirigirán huevos y globos de pintura donde se le sea demandado y que estarán resguardado de las cargas de la policía formaran grupos de 20 y estarán liderados por un representante que esperara señales del coordinador global para actuar,tendrán movilidad para estar a distancia de la policía, pero lo suficiente cerca como para poder lanzar huevos,pintura y el material que se tercia para dejarlos bien “bonitos”,cualquier material no solido sera bienvenido.

    Sección rítmica

    Todo esto estará apoyado por el estruendo de tambores que llevaran un ritmo repetitivo para mantener la tensión y amedrentar psicologicamente a los polis,ademas del uso de instrumentos de viento para crear una cacofonía global

    • Com els tiris pintura o ous carregaran, és de ser inútiles!!! A més, quina necessitat hi ha de tirar coses? Si és no violenta ha de ser sense cap tipus d’agressió. Si tires ous i pintura ho veuran com una agressió i respondran com si llancessis coctels molotov. La mínima excusa els serveix.
      A més, de vegades, encara que no ho sembli rere aquells armatostes de proteccions hi ha persones. Posa’t en el seu lloc. A mi em cabrejaria més que em tiréssin ous o pintura (a nivell d’humiliació) que no pas que en fotessin un cop de roc mentre vaig ben protegit….

      No LLANCEU RES!!! no sigueu idiotes!!!

    • Ets un flipat.

  36. bien, eso, dentro de su normativa legal es violencia.

  37. y suscribo plenamente dicho texto, y los organizadores lo deberías de suscribir, esto es autodefensa… quizás los dogmáticos de la no violencia seáis los infiltrados… luego pasa lo que pasa carreras heridos, detenidos sin apoyo ninguno, gente apaleada a placer y aislada…

  38. molt al tanto, segons les declaracions que ha fet l’Ajutnament, Generalitat i el Govern, estan esperant un motiu que legitimi a les forces d’ocupació a desallotjar la plaça. cal actuar amb intel·ligència

  39. Calma, molta calma…el risc el tenim entre nosaltres, cal que controlem aquests violents. Si aconseguim això ho tenim tot de cara.

    Força amics

  40. Aneu en compte amb els elements violents. Poden reventar fàcilment l’ecercici de profunda democràcia que s’està duent a terme a Plaça catalunya. la dreta i la caverna mediàtica estan esperant amb candeletes el més mínim incident violent per criminalitzar a tothom

  41. Bones noticies…La junta electoral no admet el recurs de ICV, això ens dona mes credibilitat i total independencia.

    Que cap més partit faci res per nosaltres, nosaltres farem per ells

    Força amics

    • Si ells seguissin a interior en comptes de recórrer el que haurien fet és portar-nos els mossos. Molt pseudo-marxista progre d’ICV-EUiA hi ha a l’acampada… Els d’esquerres de debò no estem amb aquesta xusma…

  42. Estas movilizaciones están poniendo en jaque a los estamentos establccidos, con las elecciones a la vuelta de la esquina el Gobierno tiene poco margen de movimiento. La ilegalización de las concentraciones solo demuestra la impotencia de los que mandan, sin embargo no nos confiemos. El Sr Rubalcaba ya he declarado que la actuación de la policia será proporcional a las circunstancias, así que evitemos brotes violentos pues eso les dará la excusa perfecta para entrar a saco. No me asusta el compotamiento de los acampados y de todos aquellos que los apoyamos, pues se que nuestro compartamiento siempre será acorde con los ideales de respeto y libertad que abanderan este movimiento. Lo que realmente me preocupa es lo que deben estar tramando las fuerzas del orden. Creo que mañana, a la hora cero, ellos mismos intentarán crear altercados para así tener la excusa perfecta para desalojar violentamente.
    Ojala me equivoque, pero siendo hija de una revolucionaria que se encontró mas de una vez en situaciones parecidas, la voz de su experiencia me dice que intentarán artimañas de este tipo para justificar sus acciones. Intentemos estar atentos y no caer, bajo ningún concepto en provocaciones inutiles..
    ÀNIM A TOTHOM, HEM DE RSISTIR.
    Adriana

  43. Tranquila Adriana, todo el mundo está con los ojos puestos en nosotros…la policia no hará nada si ningún violento lo provoca.

    Força amiga

    • Però bé que els de l’Ajuntament van petar la webcam oficial no? Sort que n’hem posat de nostres i hi ha premsa, i que sóm un colló de gent, si no, ja ens haurien fotut de pals… us ho asseguro…

      Estan acollonits perquè contra aquest esclat de democràcia no tenen arguments, hem eclipsat la seva campanya electoral….

      • I a diferència d’ells, que dilluns pensaven en començar vacances, nosaltres seguirem treballant.

    • Victor, no estic d’acord amb lo que tú dius… Moltíssimes vegades al llarg de la historia, el govern i la policia s’han carregat moltes coses pacífiques.
      Estàs molt equivocat, amb tot el repecte.

  44. Lo que se obtiene con violencia, solamente se puede mantener con violencia.
    Los medios violentos nos darán una libertad violenta.
    La violencia es el miedo a los ideales de los demás.

    Mahatma Gandhi
    1869-1948

    • Mahata Gandhi, negocio con Hitler, con los Japoneses, construyo una india con un ejercito solido heredado del imperio ingles, desarrollo bombas nucleares, continuaron las desigualdades sociales, implanto el capitalismo y para ello necesito emodernizar el sistema de castas, limpiezas étnicas con los musulmanes y otras etnias de Sri Lankra, no mitifiquemos, filosofaba con bonitas palabras pero como todo hombre de estado si tenia que enviar a millones a la muerte los enviaba… el mismo dijo que la estrategia de la no violencia podia ser la mas violenta de las estrategias, para ejercerla hay que estar dispuesto a morir y enviar a la muerte miles desarmados… Ademas era el hombre de Occidente… frente a otros movimientos de liberación mas molestos.

      • Mira com alguns espanyolots que hi ha per aqui demanant circumscripcions úniques..😄 “frente a otros movimientos de liberación mas molestos” …

      • Los movimientos de liberación surgen por una previa falta de libertad, si a uno le sujetan el pie, empezará a agitarlo y se querrá liberar, si a un pueblo le reprimen alguna libertad se mobilizará.
        Los movimientos de liberación sólo pueden ser molestos para el ente aprisionador, que roba la libertad del otro.
        Siempre está un ente que aprisiona y un ente que no quiere ser aprisionado.
        Ahora son ellos que nos aprisionan y nosotros, que no queremos ser aprisionados.
        Sin violencia ellos no pueden aprisionarnos, así que nuestro esfuerzo ha de ser de no dejarnos aprisionar pero sin usar la violencia.
        odo, las palabras de Gandhi nos pueden ayudar y por tanto deben ser bienvenidas.
        Jaume, “els espanyolots” és una idea que tens ficada al cap i que alimentes tu mateix, sius plau ajudans i expulsa-la perquè és una càrrega estèril i feixuga que alimenta l’odi. Ara necessitem arraconar l’odi i substituir-lo per el compartir en debat.
        Sí a la crítica contundent i les coses dites clares, i gràcies Jaume perquè el teu comentari fa treure la merda que hi ha pels racons, però un cop s’ha remogut cal passar l’aspiradora i fora merda. L’habitació a netejar és molt gran, plena de raconades brutes i trastos vells, encara hi ha molta feina per fer.
        Endavant!

  45. Así es Avalon, bonita reflexión…hoy se está forjando un nuevo futuro, no lo quiero violento.

    Força amic

  46. recanvi (78) | CATALUNYA, URNES I ACAMPADA |

    i IV – LA NOSTRA OPCIÓ PERSONAL |

    1. Considerem un greu error polític, democràtic i constitucional que, havent promès a Catalunya l’aleshores encara candidat a president Rodríguez Zapatero que donaria suport a l’Estatut que aprovés el Parlament de Catalunya (posteriorment Zapatero no hauria arribat a la presidència sense el gran nombre de vots que va obtenir a Catalunya), després sortís de les Corts espanyoles un Estatut diferent que, si bé va superar el referèndum, únicament va obtenir el vot afirmatiu d’un 35% del cens del Principat, massa modest en una llei fonamental que (convé no oblidar-ho), juntament amb els Estatuts d’altres nacionalitats de l’Estat, forma part del bloc constitucional pel fet que, com la Constitució (CE), únicament pot ser modificat a través de referèndum (art. 152.2 CE). |

    2. Aquesta equivocació no hauria estat possible sense l’anomenat pacte per l’Estatut del gener del 2006 entre PSOE i CiU que trencava l’amplíssim consens del 89% dels escons del Parlament de Catalunya que van aprovar l’Estatut del 30 de setembre del 2005. |
    Aquell era un bon Estatut (es pot llegir al butlletí del Parlament) del qual només desmarcava 1 dels 5 grups amb representació a la cambra en aquells moments: el PP. Després s’ha dit (nosaltres només ens podem referir al rumor que ha circulat) que fins i tot l’aleshores líder dels populars catalans, Josep Piqué, es volia sumar a l’amplíssim consens (que s’hauria convertit en unanimitat) i que aquesta suposada desavinença amb la direcció estatal del PP l’acabaria apartant de la direcció del partit a Catalunya. |
    Aquell Estatut establia el finançament de Catalunya per mitjà d’un concert solidari que en 15 anys (ens en anem més enllà del 2020) equiparava el pressupost del Principat en finançament per habitant al dels territoris de la Corona dotats de concert econòmic (autogovern fiscal). |
    Opinem que si s’hagués referendat, aquell Estatut garantia, com a mínim, per la seva gradualitat en l’equiparació amb el País Basc i Navarra, que en els 15 anys des de la seva aplicació fins a l’equiparació total, el pressupost de la Generalitat no hauria estat mai inferior al de l’any anterior, amb la qual cosa tots els problemes derivats de l’anunci de retallades en serveis bàsics no s’haurien pogut produir mai. |
    Alhora, si l’Estatut del 1979 havia durat 26 anys, aquell nou Estatut del Parlament del 30/9/2005 garantia com a mínim 26 anys més d’estabilitat en l’encaix Catalunya-Espanya. |

    3. Si fins ara hem responsabilitzat PSOE i CiU d’aquest error, ara hi afegim el PP per (com si no fos prou que l’Estatut finalment referendat era ja un altre, amb només el 35% de suport entre l’electorat català) encara, a més a més, impugnar-lo davant el Constitucional (TC), que no hauria hagut d’admetre mai el recurs per tractar-se l’Estatut de llei orgànica reforçada per referèndum i, per tant, part del bloc constitucional i no susceptible d’impugnació. (Hem vist aquest vespre el TN els líders catalans de PP i C’s reclamant el compliment de la llei en referència a la decisió d’ahir de la Junta Electoral. Podrien començar ells mateixos observant els preceptes constitucionals.) |

    4. Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) és l’únic partit que es va mantenir fidel al consens de l’Estatut del Parlament del 30/9/2005 (consens que els 4 grups que va reunir es van comprometre públicament a no trencar, fins al punt d’acordar retirar del Congrés el text si aquesta cambra pretenia operar-hi la més mínima modificació (una coma, creiem que es va dir), compromís ben lògic si recordem la promesa de Rodríguez Zapatero, que en aquells moments ja havia arribat a president. |
    ERC, formació independentista, va ser l’únic partit que es va mantenir fidel al compromís de consens en favor d’un Estatut que, lògicament, per la naturalesa i la representació parlamentària dels 4 partits que el van acordar, era un Estatut que, ni de bon tros, no establia la independència de Catalunya. |

    5. A més del que acabem de dir als punts anteriors, la superació de la profunda crisi econòmica que patim es veu dificultada per l’elevadíssim endeutament públic de totes les administracions de l’Estat espanyol. En conseqüència, abans que retallar pressupost en serveis bàsics, s’imposa racionalitzar, simplificar, l’administració. Que cada territori de la Corona decideixi democràticament quina de les dues assemblees que ha elegit fins ara vol continuar elegint en el futur: o la cambra autonòmica o les Corts centrals, que són, a més, un Parlament bicameral. |
    La mesura implicaria un gran estalvi que considerem crucial per començar a combatre la crisi. Que la doble administració, autonòmica i central, comporta un enorme malbaratament de recursos públics ens ho demostraran els resultats de les autonòmiques d’aquest 22M, on podrem comprovar en quants i quins Parlaments només obtenen escó diputats de partits d’àmbit estatal, resultats electorals que es repetiran (només partits d’àmbit estatal i a més obtenint cada candidatura un percentatge similar de suport) a les eleccions a Congrés i Senat que s’han de celebrar el pròxim mes de març, d’aquí a només 10 mesos. |

    6. Per tot el hem pogut explicar en els cinc punts que precedeixen aquest, i per molts altres motius que no tenim temps d’exposar perquè no ens podem permetre que ens toquin les dotze, que és quan comença la jornada de reflexió, nosaltres votarem ERC o les candidatures en què participa aquest partit, com és la que Jordi Portabella encapçala a Barcelona amb el nom Esquerra Republicana de Catalunya – Unitat per Barcelona. |

    Jaumetria

    • en Portabella ha estat durant anys fent-li el joc al PSC i ara fa la puta i la ramoneta entre el PSC i el CIU, a més va coaligat amb en Laporta que és un trunyo i un mafiós… PSC, ICV, CIU i ERC són partis podrits per dins…. Cal apostar per programes que plantegin sol·lucions contundents contra aquests paràsits!

      I a tots aquells qui aneu rondant amb votar ICV us recordo que son els qui ens enviaven la poli a esbatussar-nos quan antibolonya…

      Les úniques opcions mínimament dignes que queden són CUP-Revoluciona Barcelona o escons en blanc o similars. Bé, bàsicament aquelles formacions on són els propis militants enganxen els cartells i no contracten empreses amb treballadors amb sous de misèria per a que ho facin.

    • Pergunta als veïns què en pensen de les requalificacions del Miniestadi d’en Laporta, Aquest paio encarna tot allò contra el que estem protestant!!

  47. Dons el que tu votis no te pes especific en aquesta concentració, ni el jo voti, però si el respecte i el recolsament que compartim

  48. ERC vol jugar a encapsalar la protesta?
    No feu el burro

  49. Res només donar les gràcies a tothom, és impressionant el que està passant, el que estem fent. Molt ànims per seguir!!!!

  50. 5 de juny contra les nuclears

  51. Jo he fet costat a l’Acampada Barcelona des del primer moment, com tothom pot comprovar amb els escrits que he aportat aquí i al grup Acampada Barcelona del Facebook, i altres que no he pogut enviar però que tothom pot llegir al meu perfil del Facebook.

    D’altra banda, tinc la sensació que jo respecto totes les opinions de tothom i que, en canvi, n’hi ha més d’un que no respecta la meva.

    Ni entenc per què algú ha de pressuposar que jo pretengui que el sentit de la meva opció personal hagi de tenir “pes específic” en l’Acampada Barcelona, ni tampoc per què aquest mateix algú s’ha de precipitar a relacionar el que és una opinió personal amb el que seria una intencionalitat d’un determinat partit polític que (és una obvietat) no és la mateixa cosa que la meva persona. Encara comprenc menys que una actitud tan rara hagi d’anar acompanyada amb un insult.

    Victor: Llibertat d’opinió. Et sona?

    [Molt tranquil puc dir que a ningú que llegeixi el que jo he escrit –entre notes, cartes i contrarèpliques– el divendres 20, el dijous 19, el dimecres 18 i el dimarts 17 –quan vaig publicar la nota ‘recanvi (76) | FEM COSTAT AL MOVIMENT ACAMPADABCN’– li pot passar desapercebut el que jo he vingut a defensar aquí. Però si hi ha algú que encara tingui dubtes, sempre podrà llegir tot el que jo he defensat sempre a les notes que he publicat, i als debats on he participat, d’ençà que vaig obrir perfil al Facebook.]

    De res, Victor.

  52. Jaume:
    Recomanant-te un vídeo a favor de participar en aquestes eleccions que es titula ‘Què passa si no votes?’ encara faig massa.
    De res també a tu.

    • Ja l’he vist, i penso votar, però els partits que ara hi ha al consistori no em valen. Vull propostes innovadores…
      Tú t’has llegit el programa dels parits que no bombardegen les bústies amb propaganda pagada per nosaltres? També existeixen eh… A internet tots tenen penjat el programa… Em sé d’un que està format per gent de diferents moviments socials i que té una forta implantació en segons quins àmbits… Els he vist penjant cartells a ells mateixos, sense contractar treballadors precaris que ho facin per ells… Els he vist elaborar un programa barri per barri preguntant a totes les entitats, els he vist muntant consultes…. Aquest diumenge votaré amb il·lusió!! Crec que per primera vegada podré votar a Barcelona en concordància amb tot el que penso.

  53. Jaume:

    Jo només ho deia perquè, com explica molt bé el vídeo, el vot en blanc beneficia les llistes més votades, i tu, en una rèplica que m’has fet a la meva última nota, una mica més amunt, anomenaves tots aquests partits que “ara hi ha al consistori” i dels quals dius “no em valen”, però te n’has deixat un.

    També m’estranya que tinguis tant interès perquè jo (i potser algú més que ens pugui llegir) hagi de triar i remenar tant fins a trobar finalment el programa electoral ideal. Encara més quan jo, més amunt, he deixat ben clar quina és la meva opció i per què, i encara més amunt (vull dir en tots els comentaris que he firmat aquesta setmana) també he deixat ben clar què defenso en moltes i moltes ratlles on no s’anomenava cap partit polític.

  54. Tots al carrer, tot el meu recolzament i suport al col.lectiu 15-M. La Revolta ja és aquí, NO PASARAN!!!! per 1 democràcia real i més justa.
    No ens pararan, seguirem ,manifestan.no’s, pacificament, movilitzant masses, pero mai cauren en les seves provocacions, abaix l’Estat Policial, autoriatari i dictatorial, i abaix, l’Estat Opressor, que dia a dia ens agradeix, tortura, i ens enterra 1 mica més. VISCA LA REVOLTA!!!!
    VISCA LA REVOLUCIÓ DEL POBLE DESDE EL POBLE.

    UN CATALÀ INDIGNADISSIM!!!

  55. Tots al carrer, tot el meu recolzament i suport al col.lectiu 15-M. La Revolta ja és aquí, NO PASARAN!!!! per 1 democràcia real i més justa.
    No ens pararan, seguirem ,manifestan.no’s, pacificament, movilitzant masses, pero mai cauren en les seves provocacions, abaix l’Estat Policial, autoriatari i dictatorial, i abaix, l’Estat Opressor, que dia a dia ens agradeix, tortura, i ens enterra 1 mica més. VISCA LA REVOLTA!!!!
    VISCA LA REVOLUCIÓ DEL POBLE DESDE EL POBLE.

    UN CATALÀ INDIGNADISSIM!!!

    PD: MADRID, RESISTE!!!

  56. Hem de regalar flors els violents. Ells no hem de oblidar-ho som nosaltres. Son éssers que necessiten evolucionar. Tots som un. Art. 36 de les lleis espirituals. L’amor és la solució per tot. Ha nascut la nova humanitat que es regeix per la conciencia i el cor. L’amor a un mateix i els altres es lo que canvia el món. Junts tots units farem el sistema que ens mereixem. Un sistema d’equilibri en el planeta i dirigit a les persones amb una nova educació i la paraula treball es sustituida per la paraula servei els altres.
    ————————————————————-
    Hemos de regalar flores a los violentos. Ellos, no podemos olvidarlo somos nosotros/as. Son seres que necesitan evolucionar y debemos ayudarlos y amarlos. Todos somos uno. Art. 36 de las leyes espiritulales. El amor es la solución para todo. Ha nacido la nueva humanidad que se rige por la conciencia y el corazón. El amor a uno mismo y a los demás es lo que cambia el mundo. Juntos haremos el sistema que nos merecemos, un sistema en equilibrio con el planeta y dirigido a las personas con una nueva educación y donde la palabra trabajo desaparece sustituida por servicio a los demás.
    Un abrazo a todos/as.

  57. Estamos en un patriarcado y necesitamos la energía femenina para equilibrarnos.
    La humanidad tiene dos alas la masculina y la femenina, hasta que no las unamos no podremos volar.
    Ahora es el momento de unir las dos energías y juntos/as volvemos al paraíso de donde nunca tuvimos que salir.

  58. Estuve ayer por la noche y solo puedo expresar emoción, ilusión y esperanza por un cambio real, todo el mundo con buena onda y caras alegres… todo muy pacífico… otra “Consciencia” es lo que tiene!!! no permitamos, pase lo que pase que nadie nos estropee la fiesta. Tengamos la paciencia y tolerancia de controlar a los “bebidos”fumados”infiltrados”intolerantes”…. invitémosles a salir del espacio con educación y mucho amor! recordad que no todos estan DESPIERTOS!!!! y por favor, tampoco toleremos latas de alcohol, porros, suciedad…. RESPETEMOS Y SEAMOS CÍVICOS!!! nos evitaremos muchas cosas! Hemos hecho história… continuemos así! GRACIAS a todos los que habéis hecho acampada en nombre de un sinfín de SERES DE LUZ INDIGNADOS!!!

    • Yo tambien estube anoche, dando apoyo a estos jovenes que no estan dando una leccion de coraje, no dejemos que nadie nos oprima, solo os pido y aconsejo, leyendo todo lo que he leido hasta ahora, es que si hay algun alboroto, se intente hacer una detencion ciudadana y que los abogados que hay dando apoyo, se hagan cargo de al menos la identificacion de estas personas, para que si son encubiertos se pueda dar informacion, de que si es un infiltrado de ellos, que acaben con el culo al aire. Animos a todos y que no acabemos, hasta tener un pais y unos politicos que se preocupen por quien les paga.

      • Victor, a la acampada, no som policies, cadascú és responsable de cadascú! Respectem la resposta violenta a una actitut violenta! s’ha demostrat, aqui tothom és pacífic! Però tenim que tindre una bona defensa i no ser policies… només faltaria! Facilitar el treball a aquest brètols!

        ÀNIMS! I FORÇA!! SOM PACIFICS, PERÒ NO SEMPRE PODEM POSSAR L’ALTRE GALTA!

    • Lola opino lo mismo, me siento completamente esperanzada de todo lo que estamos logrando, las asambleas populares con votos completamente libres, sentados todos por igual, respetando nuestra indignación vomitandola de manera pacífica y productiva. Por eso pido que CONTINUEMOS, SIGAMOS LUCHANDO COMO LO ESTAMOS HACIENDO, PODEMOS VER QUE ES POSIBLE, ESTAMOS DESPIERTOS!!!!!!!
      Es historia…

  59. MENUDA CLASE DE EDUCACIÓN Y CIVISMO FUIMOS CAPACES DE DAR AYER!!!!!!!!!!!!! felicidades, zorionak a todos!! estoy emocionada y orgullosa de este movimiento.
    LUCHEMOS POR CONSEGUIR NUESTROS DERECHOS!!! NOS PERTENECEN!!!

  60. Quants de tots els que critiqueu la violència (i no us importa d’on vingui ni com estigui dirigida, ni el perquè, ni si és autodefensa, ni cap d’aquestes característiques i mostreu intolerància sense ganes d’entendre res del que us pugui dir alguna altra persona en aquest sentit) aclama a Che Gevara? s’enmiralla amb el famós maig del 68? porta mascares de v de vendetta? desitjaria veure dins la presó a milers de poítics i banquers?
    Que em diguin fites i objectius que s’hagin aconseguit des de moviments socials sense fer un acte violent, que algú em citi una revolució/revolta de les que tant us agrada parlar que no inclogui cap acte violent.
    A títol individual, crec que com a poble oprimit sota un estat policial, la unica via és la violència i no tinc por de dir-li pel seu nom.
    Creuar un contenidor a una carretera (amb algun objectiu estratègic, està clar) és violència i no es pot tolerar, però ocupar un espai públic i pixar al carrer si que es pot tolerar? Esteu jugant al mateix joc que la democràcia fa amb vosaltres, excloure les idees que no us son properes de forma intransigent i sense voluntat d’entendre a ningú.

    A veure quans de vosaltres encara no legitimeu la violència per part del poble quan us apallissin el dia que us facin fora de la plaça. I dic us facin fora perquè sembla ser que jo no puc formar part d’aquest moviment…

    • Anònim… totalment d’acord amb tú! no m’havia adonat fins avui… tens tota la raó! Però està bé que a la gent i a tothom ensenyem que som pacífics, però si que tens raó i tenim que defensar la plaça, és nostra, hem fet història…. JA ÉS NOSTRA! ÀNIMS COMPANYS!

    • Suposo que amb aquests violents es refereixen a la policia (?).
      No, és clar.

      No és absurd que es proposi cobrir de flors als cossos repressius i alhora ens enfrontem i insultem a companys i companyes que participen i proposen amb bona voluntat? Qui en treu profit d’aquest joc? Sembla que el dogma pacifista té por de la crítica.

  61. Hola,

    em podeu dir quan es reuneixen la comissió de convivència???
    necessiteu gent??
    aniria bé saber les hores de reunions de les comissions.
    gràcies!!! tots podem!!!!

  62. Hola,

    quan es reuneix la comissió de convivència???
    estaria bé saber les hores de reunió de les comissions.
    Gràcies!! tots junts podem!

  63. Sense ànims de desprestigiar les decissions preses en assemblea i que al meu parer s’han de respectar, però si amb ànims de fer reflexionar a totes aquelles que tinguin un punt de vista obert de mires i en cap moment dogmàtic, copio un “panfleto” que corria per Valladolid.

    ¿ES POSIBLE la revolución permaneciendo acampados, en concentración o en asamblea, mientras la economía productiva se mantiene intacta y los trabajadores siguen sometidos a la esclavitud del salario, mientras la acumulación y el flujo de capital no se detiene?

    El modelo de Egipto que algunos mitifican -la plaza Tahir llena- ha sido un gran recambio muy bien orquestado por las autoridades nortemaricanas y el capital egipcio. Los cientos de huelgas, paros, manifestaciones y movilizaciones que se estaban produciendo, en los meses antes, entre la clase trabajadora y las clases desfavorecidas, han sido prohibidos, tras “la victoria” de la Plaza Tahir. ¿y cuál es esta victoria? Que el ejército sigue detentanto el poder, que el trasvase de la dictadura formal a la democracia formal lo hacen ellos, manteniendo siempre el control en sus manos, que las calles están tranquilas otra vez, que las huelgas y manifestaciones se han declarado ilegales y la paz social reina. El capital se reproduce allí de nuevo a las milmaravillas.

    ¿ES POSIBLE una revolución haciendo “caso en todo momento y pacíficamente al policía” o denunciando la violencia y “al que la provoque, sea del bando que sea”? ¿Es posible una revolucíón ‘pacífica’?

    Sin entender que el Estado tiene el monopolio de la violencia y que existe, exclusivamente, para defender el sistema de poder de la burguesía capitalista, el capital financiero e internacional, no se está entendiendo nada. La violencia que ejerce el oprimido contra el opresor no son comparables. La resistencia, el descontento y la indignación, el sabotaje o la manifestación ilegal, la huelga y la acción directa no son comparables ni equivalentes a la represión, el asesinato, la tortura, la cárcel, la guerra y el exilio. Romper la cadena en la fábrica no es lo mismo que permitir que las multinacionales envenen a nuestros hijos con productos cancerígenos para su beneficio. Concentrarse sin permiso no es lo mismo que apalear a los trabajadores que protestan; hacer la guerra social, no es lo mismo que exterminar a miles de seres humanos en las fronteras (asesinados en la verja), en las cárceles o en la guerra imperialista como vemos en Irak y en el Sáhara, en Palestina, el Congo, Afganistan o Yugoslavia…

    ¿ES POSIBLE cambiar algo sin destruir el actual orden económico completamente y el aparato estatal y represivo que lo sostiene, desde los partidos políticos, pasando por el sistema de la democracia burguesa, los empresarios, la propiedad privada, los sindicatos verticales, prensa y mass media, policía, ejército, la justicia, hasta nuestras propias convicciones sobre el ser humano y su lugar en la sociedad y en el mundo?

    Mientras se pidan “reformas” de la ley electoral o se luche contra la corrupción, mientras no se entienda que el problema real reside en esta vida miserable -del trabajo explotador al paro-, en la destrucción del planeta y de la vida misma, en el dominio capitalista sobre todas las parcelas de nuestra vida; mientras no se entienda lo que hay de subversivo en el amor (y en en su hermano el odio) o en el rechazo de las obligaciones, los que ahora hablan de revolución tienen un cadáver en la boca.
    En nuestras manos está que la “spanish revolution” no sea un eslogan, sino la traducción al inglés del principio de la revolución internacional. Porque España es un punto importante de una larga cadena, porque en Grecia y en Islandia están como nosotros, porque la revolución de Egipto será de verdad revolucíón el día en que la nuestra y la suya se unan para destruir el capitalismo en todos los países del mundo.

    Contra el capital y el estado.

    Autoorganización y acción directa.

  64. Interessant! Deien que el jovent estava adormit… Deien que la gent callava…Deien que ja no pensava ningú…. però no és així.

  65. Hi ha qui fa dos mil anys va dir: “Estima el teu Déu, amb tot el cor, amb tota l’ànima, amb tota la força i amb tot el pensament, i estima els altres com a tu mateix”
    I per il·lustrar-ho va explicar aquesta situació:
    “Un home baixava de Jerusalem a Jericó i va caure en mans d’uns bandolers, que el despullaren, lapallissaren i se n’anaren deixant-lo mig mort. Casualment baixava per aquell camí un sacerdot, quan el veié, passà de llarg. Igualment un levita… Però un samarità que anava de viatge va arribar prop d’ell, el veié i se’n compadí. Se li acostà, li amorosí les ferides amb oli i vi i les hi embenà; després el va pujar en la seva pròpia cavalcadura, el dugué a l’hostal, se’n va ocupar.
    L’endemà va treure’s dos denaris i els va donar a l’hostaler dient-li:
    – Ocupa’t d’ell i, quan jo torni a passar, et pagaré les despeses que facis de més.

    Quin d’aquests tres et sembla que es va comportar com a proïsme de l’home que va caure en mans dels bandolers?
    Ell respongué:
    EL QUI EL VA TRACTAR AMB AMOR:
    Llavors Jesús digué:
    – Vés, i tu fes igual”.

    Lc 10, 30-37 (Evangeli de Lluc)

  66. todos juntos podemos lograr muchas cosas animo a todos no nos daremos por vencidos

  67. DESDE GRANADA NOS SOLIDARIZAMOS POR EL DESOLOJO BARCELONA! QUÉ VIVA LAS ACAMPADAS QUE NO SE DAN POR VENCIDAS! Todas las indignadas con vosotras! Desde el GRUPO DE ACCIÓN de INDIGNADAS Granada, muchas gracias a la ASAMBLEA GRACIA por el apoyo a nuestra acción 30julio OKUPACIÓN SIMBÓLICA BBVA. Tras tres horas de comunicación dentro y fuera del banco bajo el lema: ¡HIPOTECAN NUETSRAS VIDAS, DESHAUCIAN NUESTRO FUTURO! y tras la total indiferencia por parte del director del banco y las fuerzas del orden, pero con buena acogida de clientes y transeuntes decidimos marcharnos dignamente antes de que hubiera mayores represalias y sabiendo que contábamos con pocas fuerzas (20 indignadas dentro y 80 indignadas fuera del banco). sabemos que sentis mucho recelo hacia el BBVVA, seguro que algo sale por vuestras tierras….

    ¡NO SOMOS MERCANCIA EN MANOS DE POLÍTICOS Y BANQUEROS!
    ¡AUPA BARCELONA, AUPA LAS VALIENTES!

    Respuestas en:
    acampadagranada.blogspot.com
    comentario por este canal

    INDIGNADAS GRANADA

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s